Predajňa potravín na sídlisku Diely v Nitre sa opäť ocitla v centre pozornosti kvôli sťažnostiam zákazníkov. Na sociálnej sieti pribudla otázka, ktorá rozpútala búrlivú diskusiu a Nitrania v nej nešetrili ani samotné predavačky. Nie je to pritom prvýkrát, čo sa objavili sťažnosti na tento konkrétny obchod.
„Zdravím, len sa chcem opýtať, či sa niekomu stalo, že ste išli nakúpiť do Coop Jednoty a o 17:50 mali zatvorené dvere, pričom sa ešte predavačky smiali, že už majú zatvorené, lebo chcú stihnúť autobus,“ opýtala sa Nikol, ktorá chcela vedieť, či je to v tomto obchode bežná prax. Sama totiž pracuje ako predavačka, no ako zdôraznila, niečo také by si nikdy nedovolila. „Tak pozdravujem touto cestou pani predavačky a snáď to teda stíhajú každý deň,“ dodala nahnevane.
Hoci mnohí komentujúci jej odporučili, aby nabudúce išla do obchodu skôr a nie až tesne pred záverečnou, ďalší sa jej v tomto prípade zastali. „Samozrejme si to nemajú čo dovoľovať. Zavrieť skôr obchod, aby stihli autobus? A to kde sme? To by mohli povedať všetci pracujúci. Treba to ohlásiť na podnik a sťažovať sa,“ odporučila jej Nela.
„Utekala som tam po robote po dve veci. Keď majú písané do 18-tej, tak s tým zákazníci rátajú, že do 18-tej nakúpia,“ vysvetlila však Nikol dôvod svojho neskoršieho nákupu.
Zákazníci sa posťažovali aj na prístup personálu. „Také ochotné, milé, usmievavé, predavačky ako sú tam, nikto nemá... Radosť nakupovať,“ ironizovala Veronika, ktorá po nepríjemných skúsenostiach radšej chodí do iného obchodu. „Pani predavačky sú príjemné jak kamienok v topánke… Nevedia sa poriadne ani pozdraviť a pozerajú, ako keby som to tam prišla vykradnúť. Preto tam už nechodím,“ pridala sa aj Lucka.
Na druhej strane sa objavili aj hlasy, ktoré predavačky obhajujú a upozorňujú na to, že ich pracovné podmienky nie sú jednoduché. „Predavačky sú tiež len ľudia,“ napísal Marek a otvoril i otázku platov a náročnej práce, kedy sú takmer celý deň na nohách. Podľa slov ďalších komentujúcich ich to však neospravedlňuje.
„Obchod na Beethovenovej už roky nemá dobré renomé... na jednej strane chápem tie predavačky, ale na druhej strane, my kupujúci nemôžeme za to, že sú podhodnotené a majú to ťažké,“ uviedla Alla. „Je to o ľudskosti aj zo strany predavačky a, samozrejme, aj zo strany zákazníka. Kto chce robiť zle, bude a bude chodiť na poslednú chvíľu,“ uzavrela to Zuzana.
O vyjadrenie sme požiadali aj vedenie obchodného reťazca. Hovorkyňa Jana Kuklová potvrdila, že celú situáciu prešetria. „Informácie posuniem na prešetrenie do centrály COOP Jednota Nitra,“ informovala nás.
Obchodný reťazec neskôr poslal svoje stanovisko. Nájdete ho v článku nižšie: