• 8. jún 2025 o 17:30

Nitrianke na Klokočine prišiel šokujúci účet za teplú vodu, v jednoizbovom byte má nedoplatok ako 5-členná rodina

Vysoké účty za vodu v Nitre? Čo radia obyvatelia, ak máte nedoplatok

Foto: Nitrianke na Klokočine prišiel šokujúci účet za teplú vodu, v jednoizbovom byte má nedoplatok ako 5-členná rodina
Foto: Ilustračné: pixabay.com/ Klokočina - problémy obyvateľov

V nitrianskej mestskej časti Klokočina sa ozývajú rozhorčení obyvatelia. Viacerí z nich hlásia podozrivo vysoké nedoplatky za teplú vodu a kúrenie, ktoré si nevedia vysvetliť. Najviac pozornosti si získal príspevok Michaely, ktorá sa na sociálnej sieti podelila o svoju skúsenosť s jednoizbovým bytom, v ktorom žije jediný nájomník.

Chcem sa len spýtať, že či prišiel niekomu podobný nedoplatok alebo sa s niečím takým už stretol. Byt nemám vo vlastníctve prvý rok, doteraz bolo všetko v poriadku. Býva tam jeden človek, je to jednoizbový byt iba so sprchovým kútom. Takže nechápem, že či mi zarátali teplú vodu za celý panelák alebo čo. Od tohto vyúčtovania kontrolujeme každý týždeň vodomer teplej vody a prvý týždeň spotreba 1200 litrov, druhý týždeň 1600 a tretí 1100. Za 3 týždne skoro 4 kubiky vody. Za mňa nereálne. My ako 3 členná rodina s dieťaťom v inom byte, ale s vaňou minieme týždenne cca 600 litrov teplej vody,“ opísala svoju skúsenosť na Klokočine Michaela.

Na jej skúsenosť okamžite reagovali desiatky ľudí s podobnými problémami. „Dcére 860 eur nedoplatok pri 300 eur nájomného mesačného,“ pridala sa Renáta. Ďalší komentujúci navrhujú možné vysvetlenia – od chybného vodomera až po zámerné púšťanie vody nájomníkmi.


Bohuslav radí neohlásene skontrolovať byt: „Možno tam je reálne viacej ľudí, len vám to nedali vedieť. A možno by bolo dobré zvýšiť zálohy.“ Podľa neho je dôvodom aj správanie susedov: „Keď budete vykurovať len vy a susedia nad aj pod vami nekúria, tak to bude drahé.“

Niektorí diskutujúci upozorňujú na technické závady. „Vodomer si robil čo chcel, a keď nám ho vymenili, zrazu sme mali preplatok,“ uvádza Lenka. Podobnú skúsenosť mal aj Tomáš, ktorý popisuje netesniacu batériu ako skrytého vinníka: „Teplú vodu pretláčalo do studenej vo vnútri batérie. Zvonku nebolo absolútne nič vidno.“

Výmena vodomeru

Michaela napokon uviedla, že portál Poschodoch.sk, ktorý má poskytovať detailné údaje o spotrebe, im dlhodobo nezobrazoval žiadne údaje o teplej vode. „Až do momentu 24.7.2024, kedy mi na žiadosť samotných vodární vymenili modul vo vodomere. Vtedy jeden deň ukázalo nejakých 117 litrov a potom zase nič,“ píše.

Otázne však ostáva aj výška mesačných záloh. Michaela uvádza, že jej záloha sa pohybovala medzi 87 a 120 eurami, no aj tak čelí veľkému nedoplatku: „Chápete, ja namiesto 120 mám platiť 200, aby som nemala nedoplatok? Veď sa to má nastavovať na aktuálnu spotrebu.“

  

Diskusia ukazuje, že problém vysokých nedoplatkov sa netýka len jednotlivcov, ale širšieho okruhu obyvateľov, pričom riešenie často spočíva v kontrole vodomerov, technických zariadení v byte alebo aj komunikácii so správcom.

Rada od odborníka

Podľa OSBD Nitra môžu takéto komplikácie vznikať pomerne bežne a príčiny vzniku nedoplatkov môžu byť rôzne. Môžu to byť technické príčiny, ako príklady uvádza poruchy na vodomeroch, pri rádiovom zbere dát, poruchy na zariadeniach (WC, zmiešavacia batéria…), až po nekorektné údaje od vlastníka bytu, čo sa týka užívania bytu. 

V prípade, že vlastník bytu je presvedčený, že jeho vyúčtovanie nákladov spojených s užívaním bytu nie je správne, tak môže nám, ako správcovi bytového domu podať reklamáciu. Kontakty na osobné, telefonické a mailové vybavovanie reklamácií sa nachádzajú vo vyúčtovaní na prednej strane. Každú reklamáciu, ktorú OSBD dostane od vlastníka bytu naši zamestnanci zaevidujú a následne preveria príčinu vzniku nedoplatku, a v zákonnej lehote vlastník dostane odpoveď,“ informoval nás námestník OSBD Nitra.

 


Najnovšie v Nitrianskom kraji

Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie zo zahraničia