Študenti marketingovej komunikácie z Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre pripravili netradičné podujatie, ktoré má odvážny cieľ – odtrhnúť mladých ľudí od obrazoviek a ukázať im, že skutočný život sa odohráva mimo nich. Podujatie s názvom Runplugged sa uskutočnilo v nitrianskom mestskom parku Sihoť a zameralo sa na mediálnu gramotnosť, fyzickú aktivitu a digitálny detox najmä pre stredoškolákov.
Štart a cieľ behu boli situované priamo v parku. Trasa dlhá 2,5 kilometra viedla od Jesenského ulice cez most k nákupnému centru Promenáda a späť popri rieke. Organizátori označili trasu farebnými stuhami symbolizujúcimi hlavné posolstvo eventu: motivovať mladých ľudí k tomu, aby si vytvárali zdravé návyky a venovali viac času zmysluplnej aktivite mimo online sveta.
Beh bol otvorený nielen pre študentov, ale aj pre širšiu verejnosť bez vekového obmedzenia. Oficiálny program sa začal doobeda pri bufete v parku, kde prebiehalo rozdeľovanie štartovacích čísel. Každé číslo obsahovalo zaujímavý fakt o čase strávenom na mobiloch. Nasledoval krátky workshop, ktorý sa venoval téme nadmerného používania smartfónov.
Organizátori sa rozhodli pristúpiť k téme digitálnej závislosti s humorom, energiou a pohybom. Ich hlavným cieľom bolo ukázať, že „lifetime je omnoho viac ako screentime“. Chceli študentom ponúknuť zážitok, ktorý potvrdí, že „dopamín z reálnych zážitkov má väčšiu hodnotu ako ten, ktorý prichádza z notifikácií“.
Po dobehnutí účastníkov čakali chlebíčky, fotosteny na zvečnenie momentu a polaroidy, ktoré sa lepili na spoločnú nástenku. Každý si tak odniesol spomienku, ktorá sa nedala uložiť do cloudu – ale zostane v pamäti. Tombola zakončila celé podujatie odmeňovaním symbolických cien od sponzorov.
Runplugged bol výsledkom semestrálneho projektu v rámci predmetu tvorba marketingovo-komunikačných projektov. Ukázal, že ak mladým ľuďom ponúknete atraktívnu alternatívu, sú ochotní na chvíľu „odpojiť“ a prepojiť sa so sebou samými.