• 23. august 2025 o 09:25 / Aktualizované: 24.08.2025

Alza reaguje na sťažnosti zákazníkov, balíky si vyzdvihnete aj bez rebríka. Slovenská pošta zvažuje rovnaký postup

Pomoc pre seniorov a hendikepovaných: Alza uloží ich zásielky nižšie

Foto: Alza reaguje na sťažnosti zákazníkov, balíky si vyzdvihnete aj bez rebríka. Slovenská pošta zvažuje rovnaký postup
Foto: OC Solivaria Prešov

Zákazníci internetového obchodu Alza majú k dispozícii novú funkciu, ktorá im má uľahčiť vyzdvihovanie balíkov z Alzaboxov. Počas objednávky môžu požiadať, aby ich zásielka bola uložená do nižšej priehradky – maximálne do výšky 1,4 metra. Ak sa to nepodarí, obchod má zákazníka vopred upozorniť, informuje portál Živé.sk. Zatiaľ je možnosť dostupná iba pri objednávkach cez web, v mobilnej aplikácii funkcia chýba.

Novinka vznikla na základe podnetov od zákazníkov, ktorí upozorňovali, že balíky vo vrchných priehradkách sú pre niektorých ťažko dostupné. Ide najmä o deti, seniorov či osoby so zdravotným znevýhodnením. „Je to praktický krok, ktorý môže výrazne zlepšiť dostupnosť služby pre širšiu skupinu ľudí,“ hodnotí novinku analytik z oblasti e-commerce.

Pridá sa aj konkurencia?

Tému začala riešiť aj Slovenská pošta, ktorá prevádzkuje vlastnú sieť BalíkoBOXov. Generálny riaditeľ Vladislav Kupka priznal, že podobné pripomienky vnímajú aj oni. Ľudia s hendikepom môžu mať problém vyzdvihnúť si zásielku, keď je umiestnená príliš vysoko. Chceme urobiť maximum pre to, aby sme tieto bariéry odbúrali,“ uviedol pre Živé.sk.

Nezmeškaj dôležité udalosti z Nitry a okolia

Ak by Slovenská pošta funkciu zaviedla, išlo by o prvý prípad, keď by konkurencia reagovala na zákaznícke podnety v podobnom duchu ako Alza.

Minútky zo Slovenska