Novelu zákona, ktorou sa stanovila maximálna povolená rýchlosť pre pohyb po chodníkoch na 6 km/h, pobavila mnohých Slovákov. Zmenu presadil poslanec Ľubomír Vážny (Hlas-SD), ktorý chcel týmto krokom zvýšiť bezpečnosť chodcov. Často totiž dochádzalo ku kolíziám s kolobežkármi, pričom mnohé zrážky končili vážnym úrazom. Po novom budú musieť cyklisti, kolobežkári i korčuliari znížiť rýchlosť a jazdiť po chodníkoch len stanovenou rýchlosťou.
Na správu o schválení nového pravidla zareagovali aj Nitrania a poriadne si na tom zgustli. Zabávali sa najmä na tom, že to vyznieva tak, že ani chodci nemôžu ísť rýchlejšie.
„Pozor, pri Mlynoch na chodníku merajú maximálnu povolenú rýchlosť 6 km/h,“ napísal Jozef do skupiny o dopravnej situácii v Nitre. Na jeho vtip rýchlo nadviazali aj ďalší komentujúci a strhla sa búrlivá debata. „Už som zaplatil 40 € lebo som pobehol na autobus. Ale nevadí mi to, lebo táto vláda peniažky určite rozumne využije!“ zareagoval Peter. „2030 bude povinný tachograf na členkoch,“ doplnil Erik, a pridala sa aj Alexandra: „Pre Slovensko sa budú vyrábať smart hodinky s tachometrom.“
Juraj sa zas pýtal: „Koľko sa môže prekročiť, aby mi nezobrali chodičák?“ a Dana mu s úsmevom odpovedala: „Max 5 krokov.“ „Keď ma niekto predbehne na chodníku, mám volať políciu?“ chcel vedieť Štefan. „Žandáre,“ prišiel komentár od Jura.
„A ja som bežal s hnačkou na záchod, tak ma zastavili. Hneď dve pokuty, jedna za rýchlosť a druhá za znečistenie prostredia,“ vtipkoval ďalší komentujúci. „Mne už domov prišla fotka z radaru. Ak zaplatím do 14 dní, tak mi nevezmú tenisky,“ napísal so smiechom Lukáš.
Nie všetci však ich žartovanie ocenili. „No veľká sranda. Robíte si posmešky a v ďalšom príspevku sa tí istí budete rozčuľovať, ako lietajú kolobežky po chodníkoch a zrážajú ľudí,“ upozornila Michala. Súhlasila s ňou aj Alena: „Keď do vás narazí kolobežka, ktorá ide rýchlo, tak vám to smiešne nebude.“
Nové pravidlo o rýchlosti na chodníkoch začne platiť až od nového roka a jeho dodržiavanie majú kontrolovať mestskí aj štátni policajti. Keďže však policajný zbor aj mestá bojujú s nedostatkom príslušníkov, je otázne, či sa bude jeho dodržiavanie aj reálne kontrolovať. Mnohí preto predpokladajú, že sa situácia na chodníkoch príliš nezmení.