Zákazníčka Lidla zo Senca sa podelila o nepríjemnú skúsenosť s akciou „1+1 zdarma“, ktorá podľa nej nefunguje tak, ako si ľudia často myslia. V príspevku na sociálnej sieti opisuje, že pri kombinácii viacerých akciových produktov zaplatila viac, než očakávala.
Zákazníčka si do košíka vložila dve rovnaké položky v akcii 1+1 zdarma, každá za 4 eurá. Očakávala teda, že zaplatí iba za jednu – teda 4 eurá, keďže druhá mala byť zadarmo. K tomu si priložila ešte dva produkty za 1 euro, takisto v akcii 1+1.
Podľa jej výpočtu by teda mala celkovo zaplatiť 5 eur (4 + 1). Namiesto toho jej však pokladňa nablokovala obe drahšie položky v plnej sume, teda 8 eur, pričom lacnejšie nezarátala vôbec a výsledná cena bola vyššia o 3 eurá, než očakávala.
„Lidl síce uvádza podmienky v malých písmenách, ale pri cenovkách v predajni o tom nič nenájdete, čo môže zákazníkov zavádzať,“ tvrdí. Podľa nej systém nedokáže automaticky správne vyhodnotiť, ktoré dva produkty má spojiť do akcie, ak ich je v nákupe viac.
Zákazníčka odporúča, aby ľudia pri nákupe v akcii rozdelili tovar na viaceré bloky a jednotlivé akciové dvojice blokovali samostatne. Upozorňuje aj na to, že by si mali vždy skontrolovať pokladničný blok a prípadne žiadať o reklamáciu.
Dodáva, že sa s týmto problémom v Lidli Senec stretáva pravidelne a na chyby musí upozorňovať opakovane, pričom personál nie je príjemný. „Ako matka zdravotne znevýhodneného dieťaťa, ktorá musí počítať každé euro, ma takéto jednanie mimoriadne zasahuje,“ píše. Aj keď sa viackrát sťažovala na centrálu, tvrdí, že nikdy nedostala žiadnu odpoveď.
Po zverejnení príspevku sa na sociálnych sieťach okamžite rozprúdila diskusia. Viacerí ľudia tvrdia, že Lidl má akcie jasne vysvetlené a problém vzniká len vtedy, keď si zákazníci neprečítajú podmienky alebo nepoužívajú aplikáciu Lidl Plus.
„Samozrejme, človek, ktorý rozmýšľa, akciu pochopí. Ja som si včera rozdelila nákup na štyri časti a na zmrzline som ušetrila 8 eur,“ napísala Mária.
Martin zase vysvetľuje princíp, ako zľavy fungujú: „Zľava sa vzťahuje na najlacnejší produkt pri kombinácii. V aplikácii to máte vždy veľkým písmom…Myslím si, že je to prehľadne napísané a kto vie čítať, tak s tým problém nemá“.
Aj Anna zdôrazňuje, že kasa nerozoznáva typy produktov – ak je akcia aktívna, systém ju aplikuje podľa najnižšej ceny, nie podľa predstáv zákazníka: „Tak, ako aj inde, vždy dá systém zadarmo to najlacnejšie. Kasa nerozoznáva typy produktov, má nahodené čo je v tej akcii a dá to dokopy,“ uvádza.
Zatiaľ čo jedni hovoria, že problém je len v nepochopení akcie a nepozornosti, druhí tvrdia, že reťazce by mali zrozumiteľnejšie komunikovať, ako presne akcia funguje – a to priamo pri regáli, nie len v aplikácii alebo drobnými písmenkami.
Jedno je však isté – každý zákazník by si mal dávať pozor, ako sa mu tovar účtuje, a nenechať sa zmiasť. V súvislosti so situáciou sme oslovili Lidl. Vysvetľuje, ako to vlastne funguje.
„V prípade danej akcie je zákazníkovi odrátaný produkt s najnižšou cenou. To znamená, že ak zákazník kúpi dva produkty za 4 € a dva produkty za 1 €, tak nedostane zadarmo jeden produkt z každej dvojice, ale dva najlacnejšie výrobky. V tomto prípade by bol teda dvakrát odrátaný produkt za 1 € a zákazníčka by zaplatila 2 x 4 = 8 €,“ uvádza Lidl.
Zároveň dodáva, že táto podmienka akcie, že zľava sa uplatní na najlacnejší produkt, je komunikovaná aj priamo v popise kupónu.
„Pokiaľ majú zákazníci akékoľvek nejasnosti, prípadne podozrenie na nesprávne nablokovanie tovaru môžu sa kedykoľvek obrátiť na personál v predajni, ktorý im s ochotou pomôže,“ uzatvára Lidl.