Strávili krásnu dovolenku v Grécku, no domov sa vrátili s trpkou skúsenosťou. Slovenka sa na sociálnej sieti podelila o nepríjemný zážitok, ktorý pokazil dojem z inak bezchybného zájazdu na Olympskú riviéru. „Okradli ma až vlastní,“ napísala.
Rodina vystúpila z autobusu v Nových Zámkoch, kde sa ich cesta skončila. Ten potom pokračoval ešte do Nitry. Až doma si však uvedomili, že si v ňom zabudli tašku s nákupmi z duty free obchodu. Boli to darčeky, ktoré chceli venovať svojim blízkym. Napriek tomu, že okamžite kontaktovali cestovku, vodičov aj delegátku, taška sa nenašla. Niekto zo spolucestujúcich si ju podľa všetkého jednoducho privlastnil
„Všetko bolo výborné – milí a ústretoví ľudia, skvelá delegátka, výborné jedlo, krásne ubytovanie – prosto spokojnosť. Cestovali sme cez Turancar, takže to nebol anonymný zájazd, všetci boli na mennom zozname. Nejde ani tak o hodnotu tých vecí, ale o princíp. Ťažko sa prijíma, že niekto, kto sedel v tom istom autobuse, sa bez výčitiek dopustil krádeže,“ vysvetlila sklamaná žena.
Taška sa nenašla ani po niekoľkých dňoch a neozval sa ani dovolenkár, ktorý si ju zrejme zobral. „Človek by očakával, že na organizovanom zájazde sa nájde viac férovosti a slušnosti,“ trpko skonštatovala žena.
Dovolenka pritom podľa jej slov prebiehala bez jedinej chybičky. V Grécku sa im nič podobné nestalo, o to viac ju prekvapilo, že k tomu došlo až na Slovensku. „Zatiaľ čo v Grécku sme mohli nechať veci na pláži bez obáv, doma stačí vystúpiť z autobusu a prídete o darčeky, ktoré ste kúpili pre blízkych,“ dodala. Pre nálezcu zanechala aj jasný odkaz: „Ak sa náhodou niekomu ozve svedomie, nemusí sa namáhať s ich vrátením. Darčeky kúpim znova, ale to, čo ma mrzí najviac, je stratená dôvera a smutné pripomenutie, že slušnosť je u nás často na ústupe.“
Na vzniknutú situáciu zareagovala aj cestovná kancelária Turancar, ktorá zájazd zabezpečovala. „Veľmi nás mrzí, že Váš inak príjemný pobyt pokazila nepríjemná situácia pri návrate a strata Vášho nákupu z duty free obchodu. Plne chápeme Vašu frustráciu a rozhorčenie,“ uviedli.
Po nahlásení incidentu kontaktovali vodičov, ktorí autobus po jazde upratovali. Tí však žiadnu zabudnutú tašku nenašli. Keďže po zastávke v Nových Zámkoch autobus pokračoval do Nitry, priestor na príručnú batožinu bol stále prístupný. Nevedia preto zistiť, čo sa s taškou stalo.
„Služby cestovnej kancelárie síce zahŕňajú starostlivosť o klientov, no každý cestujúci zodpovedá za svoju batožinu sám. Vaším prípadom sa od nahlásenia zaoberáme a aj Vám sme poskytli oficiálne vyjadrenie,“ uviedla spoločnosť Turancar. Ako dodala, vzniknutý problém neberú na ľahkú váhu.
Ozvali sa aj komentujúci, ktorí podotkli, že mohlo dôjsť k omylu. „Mohla to byť rovnaká taška z toho obchodu a niekto si to mohol pomýliť,“ zamýšľala sa Eva, ktorá, ako uviedla, stále hľadá v ľuďoch to dobré. Ďalší pridávali aj svoje skúsenosti zo zájazdov, počas ktorých im z autobusu zmizli rôzne veci, vrátane jedla. „Prosím, nenechajte si tým rozbiť spomienky dovolenku, keď bude chcieť niekto kradnúť, tak si cestu nájde, alebo to možno niekto chcel vrátiť cez oznamy na FB, len to nedomyslel,“ odkázala sklamaným dovolenkárom Monika. Pripomienkou im však ostane, že opatrnosti nie je nikdy dosť, a že si treba dávať na svoje veci veľký pozor.