Približne 140 miliónov eur by stála realizácia železničnej trate medzi Nitrou a Bratislavou, ktorej výstavba by tak priniesla priame prepojenie medzi týmito mestami. ŽSR si dali vypracovať projekt o jej realizovateľnosti, z ktorého vyplýva, že výstavba úseku trate Nitra - Trnovec nad Váhom je technicky realizovateľná. Problémom je však jej návratnosť, práve preto sa vypracováva alternatívne riešenie.
„V rámci vypracovania štúdie realizovateľnosti prioritne pre elektrifikáciu trate Leopoldov – Nitra -Šurany z roku 2014 bola iniciatívne vypracovaná alternatíva nového železničného prepojenia Nitra – Trnovec nad Váhom, konkrétne Horné Krškany – Trnovec nad Váhom, na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, jednokoľajná trať,“ uviedla pre agentúru SITA Ivana Popluhárová z Odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.
Problémom je ekonomické hľadisko a časový horizont realizácie výstavby
A to najmä z toho dôvodu, že finančne je realizácia celého projektu nenávratná. Otázny je aj termín výstavby, pretože k jej realizácii zatiaľ nie je vypracovaný žiadny projektový dokument. O výstavbu priameho železničného prepojenia medzi Nitrou a Bratislavou bojuje primátor Nitry Jozef Dvonč.