V Nitre chystajú unikátnu výstavu s aukciou „Talent Bez Domova“. Pozrite sa na svet očami ľudí v núdzi


Foto: V Nitre chystajú unikátnu výstavu s aukciou „Talent Bez Domova“. Pozrite sa na svet očami ľudí v núdzi
Galéria: 14 fotiek
Foto: Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy UKF

Aj ľudia bez domova a v nepriaznivej životnej situácii sú kreatívni a šikovní. Presvedčiť sa o tom môžete sami na jedinečnej charitatívnej výstave ich diel, ktorá nesie názov „Talent Bez Domova“.

Organizujú ju študenti odboru marketingovej komunikácie a reklamy na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre v spolupráci s Diecéznou charitou v Nitre a uskutoční sa v utorok 7. mája 2024 od 15:00 hod. do 17:00 hod. v obchodnom centre Promenáda.

Výstava „Talent Bez Domova“ spája umenie, vzdelávanie a pomoc v jednom a verejnosti ponúkne unikátnu príležitosť nahliadnuť do tvorivého sveta autorov bez domova. Svoje diela vytvorili v rámci terapeutickej a tvorivej práce pod záštitou Diecéznej charity. „Ide o viac než len prejav osobnej kreativity; je to výraz snahy o zlepšenie životných podmienok a sebavyjadrenia,“ vysvetlil Štefan Slovák, študent a jeden z organizátorov.

Počas vernisáže výstavy vám predstavia jednotlivých tvorcov a rovnako tak aj ich diela. Ak sa vám nejaký z obrazov zapáči, budete si ho môcť odkúpiť za odporúčaný príspevok. Výťažok z predaja diel dostane Diecézna charita, ktorá ho použije na zabezpečenie potrieb pre ľudí bez domova, ako sú potraviny, oblečenie a posteľná bielizeň. Každý návštevník tak aspoň malým kúskom prispeje k podpore ľudí v núdzi.


Zásadnú úlohu pri organizovaní podujatia zohrali práve študenti z nitrianskej univerzity, ktorí študujú marketingovú komunikáciu a reklamu. Išlo o súčasť ich praktickej prípravy a jedným z ich cieľov bolo rozšíriť povedomie o dôležitosti sociálnej integrácie cez umenie.

„Vnímame, že dôležitým odkazom nášho projektu je dokázať, že ako budúci marketéri, dokážeme využiť naše schopnosti aj pre pomoc druhým. V rámci predprípravy sme sa zúčastnili stretnutia s ľuďmi bez domova, počas ktorého sme nielen pomáhali pri vytváraní jednotlivých diel, ale aj zbierali príbehy, ktoré stojí za to zdieľať. Naše skúsenosti a schopnosti sme vložili do tejto kreatívnej kampane, ktorá zdôrazňuje význam kultúrneho zapojenia a podpory zo strany komunity,“ objasnil Slovák. Viac informácií nájdete tu




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu