Viacerým Slovákom prepadli peniaze našetrené na gastrokartách, s reklamáciou u firmy neuspeli


Foto: Viacerým Slovákom prepadli peniaze našetrené na gastrokartách, s reklamáciou u firmy neuspeli Foto: canva.com

Viacerým Slovákom prepadli peniaze, ktoré mali uložené na gastrokarte od spoločnosti Callio. Niektorí tam mali našetrené desiatky, iní stovky eur. Tieto peniaze však už nebudú môcť využiť, pretože firma ukončila svoju činnosť ešte vo februári tohto roka. Používatelia karty o tejto informácii nevedeli, dozvedeli sa to až pri platbe gastrokartou, ktorá im nefungovala, informuje RTVS.

Nepríjemné prekvapenie

Stravnú kartu používala aj pani Marianna, ktorej sa na karte počas niekoľkých rokov nazbierali peniaze v sume viac ako 800 eur. Nepríjemné prekvapenie ju čakalo počas januárového nákupu, kedy chcela zaplatiť kartou Callio, no zistila, že na účte už nemá žiadne finančné prostriedky.

„V prvom rade sme boli v šoku. Osemsto eur je v prípade mojich rodičov strava na jeden celý kalendárny rok. Niesla to dosť ťažko,“ opísal nepríjemnú situáciu Mariannin syn. Podľa neho v minulosti mohli príspevok čerpať ešte rok a pol po jeho pripísaní na kartu.

Peniaze im nevrátia

Dotknutí zamestnanci požiadali spoločnosť, ktorá Callio karty vydáva, aby im vrátili nespotrebované elektronické gastrolístky. S reklamáciou však neuspeli.


Spoločnosť GGFS ukončuje svoje aktivity v oblasti vydávania a akceptácie kariet Callio k 29. 2. 2024. Prostriedky pripísané na kartu Callio do 30. 11. 2023 majú platnosť do 31. 12. 2023. Prostriedky pripísané na kartu Callio od 1. 12. 2023 majú platnosť do 29. 2. 2024. Uvedená informácia o exspirácii je zverejnená na stránke www.callio.eu a v pravidlách používania karty,“ uviedla vo vyhlásení spoločnosť GGFS s.r.o.


Firma zároveň tvrdí, že zákazníkov informovala na svojej webovej stránke, ktorú si mali klienti odsledovať. Informáciu o ukončení poskytovania služieb sa však klienti mohli dozvedieť iba 15 dní pred zmenou podmienok.

Spoločnosť sa vyhovára na zamestnávateľov, ktorí mali svojich zamestnancov o zmene informovať. V tomto prípade zrejme došlo k zlyhaniu komunikácie a poškodení sa tak budú musieť o svoje peniaze súdiť.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu