Železničná trať z Komárna do Bratislavy už nutne potrebuje zmodernizovať, ľudia spisujú petíciu


Foto: Železničná trať z Komárna do Bratislavy už nutne potrebuje zmodernizovať, ľudia spisujú petíciu Foto: zeleznicnastanica.sk

V okrese Komárno začali ľudia podpisovať petíciu za dvojkoľajnú a modernú trať z Bratislavy do Komárna. Ministerstvo dopravy SR žiadajú o urýchlenú modernizáciu trate, ktorá to podľa ich vyjadrenia urgentne potrebuje. Rezort dopravy už má vypracovanú štúdiu, problémom je však nedostatok financií na túto obnovu.

Štúdia, ktorá sa uskutočnila v roku 2021, porovnávala šesť základných variantov líšiacich sa technickým riešením. Náklady na projekt predstavujú v rámci štúdia od 18 do 922 miliónov eur v závislosti od zvoleného variantu.

Trať sa blíži ku koncu svojej životnosti

Železničná trať sa podľa petície blíži k hranici svojej životnosti. Trať si v najbližších rokoch bezpodmienečne vyžaduje komplexnú rekonštrukciu. Najbližšie tri až osem rokov bude nevyhnutné a naliehavo potrebné zrekonštruovať túto železničnú infraštruktúru.

Priemerný vek železničného zvršku a spodku na trati je 32 rokov, respektíve 40 rokov, pričom hranica životnosti trati z Bratislavy do Komárna je 40 rokov. Do roku 2030 dosiahne alebo prekročí hranicu životnosti 50 percent z celovej dĺžky trate. Jeden z najviac vyťažených úsekov, Nové Košariská až Kvetoslavov, bol naposledy rekonštruovaný v roku 1972.


Podľa interného zhodnotenia Železníc SR je trať z Bratislavy do Komárna v stave, ktorý si vyžaduje rekonštrukciu do roku 2027. V prípade, že sa tak nestane, hrozí ďalšie znižovanie dopravnej kapacity v dôsledku obmedzení traťovej rýchlosti na 50 kilometrov za hodinu a zvýšený výskyt porúch.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu